جمعه ۳۰ شهریور ۰۳

هدف متدولوژی استارتاپ ناب چیست؟

متدولوژی استارتاپ ناب بر توسعه محصول و خدمات کسب‌وکار در مدت زمان کوتاه تمرکز می‌کند. در واقع بنیان‌گذاران انواع استارتاپ با توجه به دریافت بازخوردهای مشتریان به توسعه محصول و خدمات خود در گذر زمان می‌پردازند. از این رو محصول و خدمات خود را در نسخه MVP (Minimum Viable Product) و فقط برای زیرمجموعه کوچکی از مشتریان بازار ارائه می‌دهند و بازخورد دریافت می‌کنند. 

بر این اساس هدف متدولوژی استارتاپ ناب، دوری از روش‌های سنتی و بیهوده قدیمی می‌باشد که زمان کارآفرینان را تلف کرده و حتی ممکن است که به شکست آن نیز منتهی شود. در واقع استارتاپ ها می‌توانند با استفاده از رویکرد ناب بدون نیاز به تولید محصول و ارائه خدمات کامل و بی‌نقص و حتی بدون نیاز به بودجه و سرمایه زیاد به موفقیت و رشد برسند.

از این رو استارتاپ ها باید برای کسب موفقیت و رشد خود بر روی دریافت بازخورد از مشتریان اولیه خود تمرکز کنند. چرا که این بازخورد مشتریان درباره محصول و خدمت اولیه به صاحبان و بنیانگذاران استارتاپ کمک می‌کند تا تغییرات بهینه‌ای را در محصولات خود ایجاد کرده و با تکرار و آزمایش این روند، محصول و خدمات نهایی را کامل کرده و بهبود دهند.
 
MVP
 
 
در واقع انجام چنین کاری به استارتاپ ها کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را مطابق با نیاز و خواسته‌های مشتریان هدف بهبود ببخشند و در نهایت یک محصول و خدمت کامل و بی‌نقص را از منظر مشتریان به بازار ارائه دهند. از این رو بهره گرفتن از رویکرد ناب باعث می‌شود که شما به ارائه محصول و خدمات با ویژگی‌هایی که مورد نظر مشتریان نمی‌باشد نیز اقدام نمایید که این امر هم باعث جلوگیری از اتلاف منابع شما خواهد شد و هم به پیشرفت و رشد استارتاپ شما کمک بسزایی می‌کند.

منبع: پیشگامان
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.